2013. július 20., szombat

Eredményhirdetés!



Végre valahára eljutottam idáig. Bocsánat a sok halasztásért, meg úgy mindenért. Ez a verseny értetek volt, remélem valamennyire értékelitek majd.
Na de nem is húzom tovább az időt..
Először a kritikákat szeretném megírni, utána közlöm a helyezetteket.


Agnusdei

Pocsék páros/ Kritika: 
Tartalom: Igazából ez egy nagyon jó alapötlet egy novellához, gyönyörűen kivitelezhető, de úgy érzem hogy te ezt nem egészen használtad ki, sokkal több mindent  le lehetett volna írni abból a szituációkból, hogy miért nem alkottak jó párost. Beleszőhetted volna a novellába a különböző cselekedeteket, mi és hogyan történik, mert bár leírtad a szereplők érzéseit, de úgy gondolom ez nem volt elég ahhoz, hogy az olvasó is teljesen átélje a helyzetüket. Nekem túl gyorsan zajlottak az események, több érzelmi reakció is lehetett volna bennük.
Helyesírás: Semmi kivetni valót nem találtam ez ügyben, mindig jó helyre kerültek a vesszők, a pontok, a kérdések. Plusz betűket és kihagyásokat sem vettem észre.
Fogalmazás: Igazán lehet látni hogy gyakorlott vagy írás terén, jól megfogalmazott mondatokat és párbeszédeket alakítasz ki, jól fogalmazol, nincsenek szóismétléseid,  semmi kivetni valóm nincs, mindazonáltal a történet kidolgozásán lehetett volna még kicsit csiszolgatni.


Ket

Yvonne Canaris/ Kritika:
Tartalom: Mikor elkezdtem olvasni, rögtön mosolyra húzódott a szám. Igazán jó kezdés volt, mint egy igazi tündérmese, tetszett. A cselekmény rendesen kidolgozott, cseppet sem össze csapott, gyönyörűen végig vezeti az olvasót, nem hagy ki semmi lényegeset, minden meg van benne ami egy novellához kell. A szerelmi szál, na meg ahogy egyre közelebb kerülnek egymáshoz, magával ragadott. A vége felé kezdtem azt hinni hogy nem lesz Happy End, de szerencsére nem így lett. Bill kalauzolása és az idős néni karakterén nagyot nevettem, ötletes. Viszont Yvonne barátnője - nem tudom miért, na jó, de ;)  -  az elejétől fogva írritált. Szerencsétlen lányt beledobja a mély vízbe, utána meg simán ellöki, csak hogy közelebb férkőzhessen Billhez. Szerencsére Bill sem idióta, így kellőképpen sikerült egy jó kis befejezést kreálnod belőle.
Helyesírás: Nem találtam benne hibát, sem elveszett vesszőket vagy betűket.
Fogalmazás: Főleg a karakterek jellemzésénél lehet észrevenni hogy gyakorlott vagy írás terén. Jól megfogalmazott, kerek mondatok, és helyes párbeszédeid vannak, jól fogalmazol, nincsenek szóismétléseid.


Tücsy

Egy angyal fent, egy angyal lent/ Kritika:
Tartalom: Mikor bekapcsoltam a zenét, amit csatoltál a novellához, tudtam hogy szomorú lesz. Bármennyire is hülyén hangzik, de mivel én is szinte csak ilyen novellákat írok, nekem még a tragikus végkimenetelű  cselekménytől eltérően is nagyon tetszett. Ötletes, átadja a szereplők érzéseit, a magányt, a szenvedést, az elmúlást. Viszont egyvalamit hiányoltam, nem derült ki hogy Bill miért halt meg, ezt viszont fontos lett volna megírni. A temetést magát, gyönyörűen megfogalmaztad. Néha, egy - egy cselekmény furcsán jött ki, volt hogy hirtelen belecsaptál a közepébe, mint például mikor Tom kiborult, az kicsit hirtelen és furcsán jött le nekem. A vége viszont kifejezetten tetszett, én ebből az egészből azt szűrtem le, hogy bár elment egy lélek, megérkezett egy másik, Bill fiában tovább él Ő maga. Remek összhatás, jó párosítás. Tetszett.
Helyesírás: Nos, itt sokkal több hibát találtam. Volt hogy egy szót kétszer leírtál egymás után, viszont zavaróbb volt, hogy  a szavak és vesszők között nem használtál  szóközt, mintha az egész egybe folyt volna. Ezekre máskor figyelj!
Fogalmazás: Jól fogalmazol, szépen le tudsz írni kerek mondatokat, a párbeszédek is helyesek. Látszik hogy gyakorlott vagy írás terén.


Lexi Kaulitz

Zöld szempár/ Kritika:
Tartalom: Hát, nagyot nevettem rajta. Nekem paródiának tűnik, igazán ötletes, tele van csavaros fordulatokkal. Mikor Gustav elővette a spanglit, hát kész voltam. Pont ő, nekem mindig is ártatlannak tűnt, na most kiderült hogy nem egészen az. Mindegyik karakter rendben volt, Bill hozta a szokásos szende formáját, mint mindig. Az érzelmeket is - ahhoz képest hogy a paródiákban nem ez szokott főszerepet játszani - jól érzékeltetted, itt az ikrek kötődésére gondolok. A befejezés baromi abszurd, ötletes, megvan a maga hatása.  Helyes ki történet, mintha se füle. se farka nem lenne, de pont ezért volt olyan jó pofa. Nem nagyon olvastam még hasonlót, de ez kellemes élményt nyújtott számomra.
Helyesírás: Nem igazán találtam benne kivetnivalót, a vesszők és pontok jó helyre kerültek, szóismétléseid sem voltak.
Fogalmazás: Jól fogalmazol, ötletesen tudod megírni amit gondolsz, laza, mégis megfelelő  az írásmódod. Igazán tetszetős.


Katherine Buchtel:

A legjobb  barátom a szerelmem/ Kritika
Tartalom: Számomra egy tiniszerelem filmes beütése volt, mikor hirtelen a lány ráébred hogy szerelmes a legjobb barátjába. Jó pofa, de mégis sok alapvető hiányosság lapul a sorok között. Annyi kérdést hagytál magad után.. értelmetlen volt számomra hogy  mégis miért nem derül  ki, hogy Andreas most komolyan megcsalta Kate-  et, vagy nem, mert a történetből csak annyi derül ki hogy megismert egy lányt, semmi több. Aztán Kate hirtelen elsírja magát, Andreas pedig ezzel a húzásával mintha rögtön ki is esett volna a történetből. Persze volt egy idegesítő csaj is, aki Tomra volt ráakaszkodva, de furcsa volt hogy Kate csak úgy simán rájött hogy Ő Tomot szereti, miután Andreast faképnél hagyta.. Szóval furcsa. Bill természetesen segítőkész mint mindig, persze ő volt a közreműködő személy, hogy Tom és Kate összejöttek, mert ugye bár Happy End a vége. Én úgy gondolom sokkal többet kihozhattál volna a történetből, mert az alap az jó, de sokkal kidolgozottabbnak kellet volna lennie.
Helyesírás: Néhol találtam plusz betűket, amelyek nem oda tartoztak, de ezenkívül nincs más kivetnivalóm.
Fogalmazás: Van még mit csiszolnod rajta, leginkább a karakterek kidolgozásán, és a cselekményen van a hangsúly. Ne akarj rögtön belevágni a közepébe, előtte építsd ki az előzményt, hagyd hogy magától pörögjenek az események.

 És most, pedig szeretném kihirdetni az oldal első Novellaíró verseny  dobogósait:

1. Helyezés: Ket/ Yvonne Canaris
2. Helyezés: Lexi Kaulitz/ Zöld szempár
3.Helyezés: Tücsy/ Egy angyal fent, egy angyal lent

A nyereményetek pedig:
 Ket:


+ egy év hirdetés az oldalon

 Lexi Kaulitz:

+ fél év hirdetés az oldalon

Tücsy:
 + három hónap hirdetés az oldalon 


Mindenkinek gratulálok, és köszönöm hogy jelentkeztetek a versenyre.!
További szép napot! 
Csók, puszi:
                    Ann
 

4 megjegyzés:

  1. Te jó ég!
    Huh, nem is tudok mit mondani, nem hiszem el!
    Nagyon-nagyon boldog vagyok Ann, köszönöm ezt a gyönyörű helyezést és a kritikát is! :) Annyira jól esik, el sem tudom mondani, de tényleg! Köszönöm! Neked is és mindegyik zsűritagnak is! Oh és az, hogy Gustavos képpel kerültem ki, hát szóhoz sem jutok. :)
    Még egyszer köszönöm szépen és a többieknek is gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök hogy örülsz, Ket! Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  3. Jaj, annyira feldobott ez az egész. Nem is nagyon számítottam arra, hogy egyáltalán elérek valamilyen helyezést, csak szerettem volna részt venni valamiben:] De az, hogy rögtön 2. helyezés.. egyszerűen mesés. Szeretnék köszönetet mondani (inkább írni) a zsűriknek, és azoknak akik elolvasták. És gratulálok a többi versenyzőnek, imádom a műveket :D.

    VálaszTörlés
  4. Örülök hogy feldobott :) Gratulálok! :)

    VálaszTörlés